Nye åpningstider for innbyggerdialog fra 16. juni
Fra mandag 16. juni vil den kommunale førstelinjen være tilgjengelig på hverdager fra klokka 10:00 til 14:00.

Fredrikstad kommune endrer åpningstidene for skranke- og telefonbetjening i innbyggerdialog. Fra mandag 16. juni vil den kommunale førstelinjen være tilgjengelig på hverdager fra klokka 10:00 til 14:00.
De reduserte åpningstidene kommer som følge av endret kontaktmønster fra innbyggerne. Kommunen har over tid jobbet målrettet med å legge til rette for enklere og mer effektiv selvbetjening på kommunens nettsider.
– Vi ser at besøkene både i skranke og på telefon har gått betydelig ned, samtidig som bruken av digitale tjenester øker. De nye åpningstidene samsvarer bedre med praksis i sammenlignbare kommuner, og vi opprettholder tilgjengeligheten når etterspørselen er høyest, forklarer kommunen.
Innbyggere som ikke er komfortable med digitale løsninger vil fortsatt ha mulighet til å få personlig hjelp innen den nye åpningstiden fra klokka 10 til 14 på hverdager.
Nye åpningstider fra 16. juni 2025:
- Mandag til fredag: 10:00-14:00
- Helger: stengt
For mange tjenester kan innbyggerne fortsatt benytte kommunens digitale selvbetjeningsløsninger på fredrikstad.kommune.no døgnet rundt.
Vakttelefon
Ved krisetilfeller som vannlekkasjer og lignende skal befolkningen som før kontakte kommunens vakttelefoner. Telefonnumrene til vakttelefoner finnes på kommunens kontaktside: Fredrikstad kommune - Kontakt oss.
Publisert: 13. juni 2025 | Oppdatert: 13. juni 2025 kl. 12:14